Ворота. Автоматизація воріт

Для автоматизації воріт самого різного типу існує широка гамма устаткування. Це автоматичні приводи для орних, розсувних (відкатних) воріт і підйомно-поворотних воріт, секційних і рулонних воріт, елементи дистанційного керування й елементи забезпечення безпеки.

Підйомно-поворотні, секційні та рулонні ворота використовуються, як правило, для обладнання в’їздів у гаражі, криті паркінги та інші приміщення. Орні і відкатні ворота частіше застосовуються для обладнання в’їздів на території. Нижче розглянута автоматика для орних і розсувних воріт. Автоматичні шлагбауми є неодмінним атрибутом сучасного міста і використовуються для регулювання в’їзду на автомобільні парковки, території підприємств і організацій, торгових центрів і т.д. Простота експлуатації, висока швидкість роботи, компактність – все це робить автоматичні шлагбауми незамінними для оперативного управління потоками автотранспорту.

Застосування художньої ковки для виготовлення стріли шлагбауми додасть красу, естетичність і унікальність проїжджої частини. Шлагбаум (стріла) з елементами ковки – це як ковані ворота при в’їзді в приватний будинок або особняк. Приводи для орних воріт підрозділяються за принципом дії на три класи: лінійні, важільні й приводи підземної установки. Лінійні приводи виконані у вигляді навісних активаторів і забезпечують керування воротами за рахунок зміни довжини активатора. За принципом дії такі приводи можуть бути електромеханічними або гідравлічними. Електромеханічний привід містить електродвигун, редуктор і черв’ячну передачу, а гідравлічний привід складається з електродвигуна, насоса і гідроциліндра, змонтованих в єдиному корпусі. Лінійні приводи є найбільш популярними при автоматизації розгорнутих воріт.

Важільні приводи являють собою електромотор з редуктором, який закріплюється на нерухомій частині конструкції воріт (наприклад, колоні) і важіль, що кріпиться до стулки воріт. Приводи цього типу доцільно використовувати у випадках, коли не вдається застосувати лінійні приводи через певної геометрії взаємного розташування стулок воріт і їх нерухомих опор.

Приводи підземної установки являють собою механізми , що встановлюються в проїжджу частину поблизу осі петель стулки воріт. За принципом дії такі приводи можуть бути електромеханічними і гідравлічними. Як правило, ворота виготовляються з урахуванням вимог особливостей установки цих механізмів, а не навпаки.

Одним з основних переваг використання приводів підземної установки є порівняно великий кут відкривання стулок воріт – 135 – 18 0њ. Зазвичай приводу даного типу використовуються у випадках жорстких вимог до збереження зовнішнього вигляду автоматизуються воріт, наприклад, пам’ятників архітектури. Вони стійко функціонують при правильній організації в них дренажу стічних вод. Привід для розсувних воріт являє собою електродвигун з редуктором і провідною шестернею. Редуктор може бути заповнений як консистентним, так і рідкої мастилом. Привід кріпиться на фундаменті поблизу стулки. Регулювання зусилля в таких механізмах відбувається за рахунок використання фрикційної муфти або електронним способом. Для передачі зусилля на стулці воріт кріпиться зубчаста рейка. Самі ворота можуть мати різну конструкцію – з нижнім розташуванням направляючої рейки, підвісні з верхнім розташуванням рейки або консольного типу (підвісні без верхньої рейки).

Вибір типу приводу для конкретних воріт є досить складним і відповідальним завданням. При цьому необхідно враховувати розмір, конструкцію, масу стулки, геометрію нерухомих елементів конструкції воріт, інтенсивність використання і ряд інших характеристик. У технічних параметрах приводів для розгорнутих воріт, як правило, приводиться максимальне зусилля, створюване приводом, довжина стулки, для якої розрахований привід, і, рідше, максимальна маса стулки.

У параметрах приводів для розсувних (відкатних) воріт приводиться, як правило, максимальна маса стулки і момент обертання на зубчастої шестерні приводу. Всі ці параметри дають лише орієнтовне уявлення про можливість застосування того чи іншого приводу для даних воріт. Так , наприклад, зусилля, яке створить лінійний привід при відкриванні розгорнутих воріт, залежить не тільки від зусилля, створюваного самим приводом, але й від геометрії його кріплення. При суцільній конструкції полотна воріт потрібно значно потужніший привід, ніж при гратчастої конструкції, так як необхідно враховувати вітрове навантаження на стулку і т.д. Для орних і відкатних воріт необхідна потужність приводу багато в чому залежить від якості виконання петель воріт, напрямних роликів і т.д.

Важливим експлуатаційним параметром є інтенсивність використання приводу. У технічних характеристиках можна зустріти такі параметри, як середнє число циклів роботи в день, на годину, число циклів напрацювання на відмову і т.д. На жаль, різні виробники по – різному визначають ці параметри, що робить їх малоінформативними. Проте всі виробники дотримуються класифікації приводів на пристрої приватного застосування, приводи загального використання й приводи індустріального застосування (або високої нтенсивності). Вироби приватного застосування призначені для обладнання в’їздів у приватні володіння з інтенсивністю використання близько 20 циклів у день, приводи загального використання призначені для автоматизації воріт загального застосування з низькою інтенсивністю використання протягом дня і фіксованого високою інтенсивністю (наприклад, виїзд машин з ранку і заїзд ввечері). Це може бути територія багатоквартирного будинку, стоянка на кілька десятків автомобілів і т.п.

Приводи індустріального застосування розраховані в середньому на 300 і більше циклів в день, важкі і великі ворота. При виборі приводу важливо забезпечити його роботу в умовах низьких температур. Практика показує, що гідравлічні приводи для орних воріт і приводи для розсувних воріт з рідким мастилом більш стійкі до низьких температур. Електронні блоки керування для приводів і шлагбаумів забезпечують можливість завдання різних режимів роботи. Управління може здійснюватися дистанційно від кнопки, підключеного зчитувача карток, кодової клавіатури і т.п. Приймач радіоуправління дозволить дистанційно управляти приводом або шлагбаумом за допомогою мініатюрного радіобрелка. До блоку управління можуть підключатися різні елементи забезпечення безпеки проїзду: фотоелементи, індукційні металодетектори для фіксації факту присутності автомобіля в заданій зоні проїзної частини тощо.